Министерството на туризма връчи вторите Годишни награди в туризма

На официална церемония в Централния военен клуб Министерство на туризма връчи вторите Годишни награди в туризма, предаде репортер на Агенция „Фокус“. Министри, кметове, ръководители на държавни предприятия и агенции, депутати, представители на бизнеса, на неправителствения сектор и медии участваха в церемонията по награждаване на победителите. Целта на инициативата, организирана от Министерство на туризма, е да бъдат откроени и поощрени всички участници в туристическия сектор, които полагат усилия за неговото устойчиво развитие. Тази година участниците се бориха в 16 категории. По време на церемонията стана ясно, че на интернет платформата www.tourismawards.bg за 16-те категории са гласували над 100 хиляди души. Кандидати са преминали през прецизен подбор.

В началото на церемонията министърът на туризма Николина Ангелковазаяви, че ръстът в туризма е 8% в сравнение с миналата година. „Изключително ви благодаря, че сте с нас отново тази вечер на вторите годишни награди в туризма. Много бих искала да насърча тези, които не го направиха, да го направят следващата година, защото годишните награди показват не само избраното събитие или дестинация, но подкрепят труда на всяка една община, представител в бизнеса, така че да представим България като целогодишна туристическа дестинация“, заяви Ангелкова и подчерта, че можем да развиваме всичко. По думите й е важно, че с обединени усилия можем да представим страната като едно бижу, богатство. Бих искала да благодаря на целия екип на Министерството на туризма, които неуморно работиха, за да може това събитие да се случи. Бих искала да благодаря и на всеки един от кандидатите, защото надпреварата беше оспорвана и близо над 100 000 души са гласували. Поздравявам и победителите, а и тези, които участваха. Всеки един от вас заслужава тази награда“, каза още Николина Ангелкова.

Председателят на НС Цвета Караянчева инициативата на Министерство на туризма да превърне България в целогодишна дестинация. „Имаме прекрасен климат и културно-историческо наследство. Нашата България е прекрасна страна, която се развива чисто туристически, благодарение и на правителството, което издигна туризма в национална кауза, Министерство на туризма, бизнеса и общините“, заяви Караянчева. „Следващите 6 месеца ще председателстваме Съвета на ЕС, това е още една възможност да покажем България по-най-добрия начин. Пожелавам на министър Николина Ангелкова със същото желание и упоритост да продължи да работи и да стане България разпознаваема навсякъде по света“, каза още тя.

Караянчева връчи отличието в категория „Изборът на Българите“. Първо място зае „Музей-крепост „Баба Вида“, гр. Видин“. Наградата прие кметът на Видин Огнян Цеков.

От своя страна кметът на София Йорданка Фандъкова заяви, че за столицата 2017 г. е била успешна в сферата на туризма – 1,1 млн. са туристите за първите 10 месеца. Фандъкова връчи наградата в Категория „Иновация“ 2017 г. на Веломаршрут Дунав Ултра, Диджитал Сова ЕООД. „За мен е голяма чест да връча награда точно в тази категория и то на един софиянец който е създал толкова атрактивен веломаршрут. За София тази година беше успешна в сферата на туризма“, заяви тя.

Христина Шопова, зам.-кмет на Благоевград прие наградата в Годишните награди на туризма в категория „Туристическо събитие 2017“ – Франкофонския фестивал Francofolies. Blagoevgrad „Francofolies. Blagoevgrad беше включен в 100-те франкофонски събития, което беше огромна реклама за България. За мен е огромна чест да приема тази награда от името на кмета д-р Атанас Камбитов. Искам да ви благодаря за инициативата, защото ни мотивирате. Когато започнахме това приключение, въобще не сме си представяли, че Francofolies ще представя не само нашия град и но и държавата“, каза още тя. Шопова благодари на всеки един, който е дал своя глас за тях. Наградата в Категория „Туристическо събитие“ 2017г. бе връчена от министъра на спорта Красен Кралев. Той изказа огромно уважение към екипа на кмета Камбитов, който е успял да възпламени франкофонския фестивал след 20 години прекъсване.

Победителите в отделните категории са:

Категория „Иновация“ 2017 г. – Веломаршрут Дунав Ултра, Диджитал Сова ЕООД;
Категория „Туристическа атракция/обект“ – Бегликташ, община Приморско;
Категория „Духът на България“ – Празник на розата, община Стрелча;
Категория „Община на 2017 г. за планински туризъм“ – Банско;
Категория „Журналистически материал на тема туризъм в България за 2017 г. в печатна медия“ – В Боженци затваряли с една врата две стаи – Наталия Малчева- standartnews.com;
Категория „Журналистически материал на тема туризъм в България за 2017 г. в онлайн медия“ – Ханкрумският скален манастир – непознатата обител – Наталия Красимирова Йорданова- brat-bg.com;
Категория „Публикация на тема туризъм в България за 2017 г. в интернет блог“ – Долината на тракийските царе – Юлия Вукова – time2travel.bg;
Категория „Журналистически материал на тема туризъм в България за 2017 г. в Радио“ – Дестинация Жеравна – хранилище на българския дух и традиции, туризъм в Котленско – Мариела Русева- Радио „Фокус“.
Категория „Община за 2017 за балнео и СПА туризъм“ – Община Минерални бани;
Категорията „Изборът на българите“ – Музей-крепост „Баба Вида“, гр. Видин;
Категория „Журналистически материал на тема туризъм в България за 2017 г. в телевизия – Селото на авангарда! Как България влезе в окото на световните медии? – Нова Телевизия (Живко Константинов);
Категория „Туристическа дестинация“ 2017г. – Община Сандански;
Категория „Туристическо събитие“ 2017г. – „Франкофонския фестивал Francofolies.Blagoevgrad,“ община Благоевград;
Категория „Специализиран туризъм“ 2017г. – 5-звезден шахматен мач под небето, к. к. Албена;
Категория „Община на 2017 г. за морски туризъм” – Община Поморие ;
Категория „Община на 2017 г. за културно-исторически туризъм” – Община Пловдив.

Стартира гласуването за Годишните награди в туризма

От днес (21 ноември 2017 г.) стартира онлайн гласуването за предложенията във второто издание на Годишните награди в туризма. Всеки желаещ може да даде гласа си за своите фаворити на сайта тук: www.tourismawards.bg до 10 декември. За реален глас ще се отчита само едно заявено желание за кандидатура в дадена категория, направено от едно устройство. Всички подадени повторно гласове от същия IP адрес ще се регистрират като недействителни.

И второто издание на призовете е организирано в 16 категории, които ще представят постигнатото през изтеклата година. Най-много кандидатури има в категорията „Туристическо събитие“. Там любителите на туризма ще могат да избират между над 30 атрактивни прояви. Над 20 интересни обекта пък ще се борят за наградата в категория „Туристическа атракция/обект“. Оспорвана ще е надпреварата и в категорията „Туристическа дестинация“. 12 атрактивни места ще се състезават за признанието на публиката. Над 10 общини ще се опитат да спечелят симпатиите на публиката в категория „Община на 2017 г. за културно-исторически туризъм“. Крайно любопитни са и предложенията в категория „Иновация“. Над 25 журналистически материала ще участват в състезанието за Годишните награди в туризма.

Министерството на туризма отчита засилен интерес към тазгодишното издание на наградите. Постъпилите кандидатури са повече от миналата година.

Министърът на туризма Николина Ангелкова даде старт на състезанието на 23 август 2017 г. в античния тракийски град „Кабиле“. Миналата година едноименният археологически резерват спечели наградата в категория „Изборът на българите“.

На 10 ноември изтече срокът за кандидатстване в Годишните награди в туризма. И второто издание на призовете е организирано в следните категории: „Туристическа атракция/обект“; „Туристическо събитие“; „Духът на България“; „Специализиран туризъм“; „Туристическа дестинация“; „Иновация“; „Журналистически материал на тема туризъм в България за 2017 г. в печатна медия“; „Журналистически материал на тема туризъм в България за 2017 г. в онлайн медия“; „Журналистически материал на тема туризъм в България за 2017 г. в интернет блог“; „Журналистически материал на тема туризъм в България за 2017 г. в радио“; „Журналистически материал на тема туризъм в България за 2017 г. в телевизия“; „Община на 2017 г. за планински туризъм“; „Община на 2017 г. за морски туризъм“; „Община на 2017 г. за балнео и СПА туризъм“; „Община на 2017 г. за културно-исторически туризъм“ и „Изборът на българите”.

Наградите ще бъдат връчени на победителите на тържествена церемония на 12 декември 2017 г. в София.

Министър Ангелкова: Обявяваме старт на вторите Годишни награди в туризма

От днес стартира състезанието за вторите Годишните награди в туризма. Това заяви министър Николина Ангелкова при посещението си в Античния тракийски град „Кабиле“ заедно с кмета на община Ямбол Георги Славов. „Миналата година Националният археологически резерват спечели наградата за 2016 г. в категорията „Изборът на българите“, затова за мен е чест и особено удоволствие да Ви информирам точно тук за старта на тазгодишния конкурс“, допълни още министърът.

„Използвам повода на днешната ни среща и да призова всички общини и туристическия бранш да участвате активно в Годишни награди в сферата на туризма 2017, които Министерството организира в 16 категории. Това е добър начин да представите резултатите, които сте постигнали през миналата година, а и не само“, заяви Ангелкова.  Тя подчерта, че срокът за подаване на документи е до 15 октомври и всеки, който желае да вземе участие в подбора,  може да подаде кандидатурата си. „Достатъчно е да отворите сайта www.tourismawards.bg  и ще намерите подробна информация за провеждането на конкурса и начина на кандидатстване. Спечелилите участници ще бъдат обявени на тържествена церемония през  месец декември 2017 г.“, допълни министърът.

„Бих искала да благодаря на представителите на местната власт, и лично на кмета на Ямбол г-н Георги Славов, за активната позиция и за усилията, които полагате за превръщането на България в предпочитана и конкурентна туристическа дестинация“, подчерта министър Ангелкова. И добави, че годишните награди в туризма са точният стимул, който активира сектора да се развива и съревновава. „По този начин ние предоставяме на българските и чуждестранните туристи не само още по-добър и качествен, но и по-конкурентен туристически продукт“, каза още тя.

 

Информация за конкурса Годишни награди в туризма 2017 г.

И тази година кандидатурите за Годишните награди в туризма ще се подават онлайн на платформата www.tourismawards.bg, където са описани всички условия, на които е необходимо да отговарят участниците.

Категории, за които може да се подават заявления за участие са вече познатите 16, които са както следва:

  1. „Туристическа атракция/обект“;
  2. „Туристическо събитие“;
  3. „Духът на България“;
  4. „Специализиран туризъм“;
  5. „Туристическа дестинация“;
  6. „Иновации“;
  7. „Журналистически материал на тема туризъм в България за 2017 г. в печатна медия“;
  8.  „Журналистически материал на тема туризъм в България за 2017 г. в онлайн медия“;
  9.  „Журналистически материал на тема туризъм в България за 2017 г. в интернет блог“;
  10.  „Журналистически материал на тема туризъм в България за 2017 г. в радио“;
  11.  „Журналистически материал на тема туризъм в България за 2017 г. в телевизия“;
  12. „Община на 2017 г. за планински туризъм“;
  13. „Община на 2017 г. за морски туризъм“;
  14. „Община на 2017 г. за балнео и СПА туризъм“;
  15. „Община на 2017 г. за културно-исторически туризъм“;
  16. „Изборът на българите”

Официални медийни партньори на инициативата са в. “24 часа”, Дарик радио, радио Фокус и ИА „Фокус“.

Повече информация и пълните условия за участие може да откриете на: www.tourismawards.bg.

Министерството на туризма връчи първите Годишни награди в туризма

Министри, кметове, ръководители на държавни предприятия и агенции, депутати, представители на бизнеса и неправителствения сектор, и медии участваха в церемонията по награждаване на победителите в първите Годишни награди в туризма. Инициативата се организира от Министерството на туризма, а целта е да бъдат откроени и поощрени всички участници в туристическия сектор, които полагат усилия за неговото устойчиво развитие. На официалното церемония вечерта на 19 декември, в Централния военен клуб в София, победителите в 16-те категории получиха своите награди. На събитието присъстваха над 300 гости, а водещи бяха лицата на Българската национална телевизия Георги Любенов и Аделина Радева.

„Тази година се очаква приходите от международен туризъм да надхвърлят 6 милиарда и 300 милиона лева, което ще бъде ръст от над 13% в сравнение с миналата година. Оттук нататък всички ние трябва да имаме една основна цел – ръста на приходите да е по-голям от ръста на туристите“, каза министъра на туризма Николина Ангелкова при официалното откриване на церемонията. По думите ѝ до края на годината България ще посрещне повече от 8 млн. чуждестранни туристи.

По време на церемонията стана ясно, че на интернет платформата www.tourismawards.bg са регистрирани над 100 хиляди гласа за 16-те категории. Победителите бяха оценявани на два етапа. Разработена бе специална методология, съобразена със съответния набор от количествени и качествени показатели и измерители, съобразени с критериите на Световната организация по туризъм. През първия етап всеки желаещ можеше да подаде кандидатура, съгласно Правилата за кандидатстване, публикувани на интернет платформата (единственото изключение бе категория „Изборът на българите“, в която номинираните бяха предварително определени). В продължение на повече от един месец бяха подадени над 200 кандидатури в 15-те обявени категории. Гласуването бе ограничено на база IP адреси, като може да се гласува по един път от устройство. Всички подадени повторно гласове от едно устройство се регистрираха като недействителни.

Министърът на туризма Николина Ангелкова връчи специалната награда в категория „Изборът на българите“ на кмета на община Ямбол Георги Славов. Хората определиха Националния археологически резерват „Античен тракийски град Кабиле“ за символа на българския туризъм за 2016 г. В тази категория потребителите избираха между 100-те национални обекта и 50-те малко познати места в България.

Министърът на труда и социалната политика Зорница Русинова връчи наградата на победителя в категория „Туристическа дестинация“ – Шумен – Корените на България – община Шумен, община Каспичан, община Велики Преслав на кмета на община Шумен Любомир Христов. В тази категория второ и трето място бяха заети от Русе и Пловдив.

Заместник-кметът на община Велинград д-р Костадин Коев прие наградата за „Община на 2016 г. за балнео и СПА туризъм“ от министъра на околната среда и водите Ивелина Василева. На второ и трето място в категорията се подредиха Поморие и Сапарева баня.

Министърът на младежта и спорта Красен Кралев награди победителя в категория „Туристическо събитие“ – Фестивала на Розата. Статуетката бе приета лично от кмета на община Казанлък Галина Стоянова. В конкурентната надпревара, второ и трето място бяха заети от Събора на народното творчество и животновъдството Рожен и Дефиле на младото вино.

На кмета на община Пловдив – инж. Иван Тотев бе връчена наградата в категория „Специализиран туризъм“ за победителя Археологически резерват „Античен град на Филипопол и Старинен Пловдив“ от заместник-председателя на парламентарната комисия по Икономика и туризъм в 43-то НС Даниела Савеклиева. На второ и трето място в категорията се класираха Българската асоциация по балнеология и СПА туризъм и „Пътя на мълчанието“ – екопоход до Тракийския мегалит, община Казанлък.

Филмът „България – наследство от траките“ на Телевизия „Туризъм“ е победител в категория „Журналистически материал на тема туризъм в България за 2016 г. в телевизия“. Наградата бе връчена от председателя на Националния статистически институт Сергей Цветарски на авторите Георги Крумов и Стоян Радулов. В художествената категория второ място зае ТВ Черно море, а трето – Травъл ТВ с „Това е България“.

Кметът на община Банско Георги Икономов прие наградата за първо място в категория „Община на 2016 г. за планински туризъм“ от министъра на туризма Николина Ангелкова. В оспорваната надпревара второто място бе заето от Смолян, а третото от община Лъки.

Късноантична и средновековна крепост „Туида“ е победителят в категория „Туристическа атракция/обект“. Наградата бе връчена от председателя на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов на заместник-кмета на община Сливен Стоян Марков. Второто място в категорията се отрежда на Дворът на кирилицата – музей на българската азбука, Плиска, а третото на Музея на Розата, гр. Казанлък.

Община Русе е категоричен победител в категорията „Община на 2016 г. за културно-исторически туризъм“. Заместник-кметът Димитър Наков прие наградата отново от министъра на туризма. В тази категория на второ място е община Стара Загора, а третото е за община Пловдив.

Николай Вълканов, член на Управителния съвет на Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България и председател на УС на „Минстрой Холдинг“ връчи наградата на победителя в категория „Община на 2016 г. за морски туризъм“ – община Варна. Наградата бе приета от заместник-кмета на Варна Коста Базитов. Приморско и Каварна заеха второ и трето място.

Победител в категория „Журналистически материал на тема туризъм в България за 2016 г. в радио“ е Албена Иванова от р. „Фокус“ с „Панагюрище – панагюрското златно съкровище, крепостта Красен, маршрути, местността „Панагюрски колони“. Наградата й бе връчена от председателят на Асоциацията на индустриалния капитал Васил Велев. В категорията второ място зае материала на Петра Талева от програма „Христо Ботев“ на БНР „Кисело мляко от Момчиловци, вода от Сатовча, загадки и тайни от Странджа“. Третото място бе отредено на Мила Младенова Мила Младенова и Росица Кавалджиева от програма „Хоризонт“ на Българското национално радио с „България става все по-популярна дестинация за оперни турове“.

Заместник-кметът на община София Дончо Барбалов връчи наградата на Стефан Колев, победител в категория „Публикация на тема туризъм в България за 2016 г. в интернет блог“ за „Как да растеш, но да не остаряваш (из тайните на една столица). В тази категория, Nina Alexander се класира на второ място с „Язовир Огоста: зловеща красота и „удавени истории“, Марта Рос на трето място с „Побитите камъни: Вкаменената гора“.

Ирена Георгиева, заместник-министър на туризма награди победителя в категория „Журналистически материал на тема туризъм в България за 2016 г. в онлайн медия“. Това е Десислава Маданска с „Мишкова нива – българският Стоунхендж“, www.tourbg.net. На второ място остана Венцеслав Илчев от ИА „Фокус“ с „Кюстендил: 260 обекта в страната предлагат балнео, спа и уелнес услуги“, а на трето остана Теодора Георгиева, www.Jenite.bg с материала „Дяволската екопътека“.

Наградата в категория „Иновация“ бе дадена от Карел Крал, регионален мениджър на ЧЕЗ на Иво Николов и Мартин Стойков от издателство Travel Books за мобилно приложение с Augmented Reality изживяване. Второто място в категорията бе заето от комплекс „UVA Nestum Wine&SPA“, а третото от платформата в Instagram My Bulgaria.

Заместник-министърът на туризма Ирена Георгиева връчи наградата на Наталия Малчева – победител със статията „Брюксел награждава замъка в Равадиново“ в категория „Журналистически материал на тема туризъм в България за 2016 г. в печатна медия“. Второто място бе за Николета Цветкова от в. Монитор с „Следим онлайн цената на сянката на плажа“, а третото за Полина Петрова от в. „Черно море“ с „Сийка Кацарова: със СПА и балнеология можем да привлечем по-висок клас туристи“.

Основателят на фолклорен ансамбъл „Българе“ Христо Димитров връчи наградата на кмета на община Враца Калин Каменов за първото място в категория „Духът на България“ за Национален фолклорен събор „Леденик“. На второ и трето място се класираха Атракцион-пикник „Българанъ”, Казанлък и Есенен панаир на занаятите, Регионална занаятчийска камара – Пловдив.

Статуетките, които бяха раздадени на победителите, бяха стилизиран образ на българската роза. По време на събитието гостите се насладиха на изпълненията на виолончело, цигулка и пиано на талантливите ученици на Национално музикално училище „Любомир Пипков“, като церемонията бе закрита с изпълнение на обичая Коледуване от фолклорен ансамбъл „Българе“. Медийни партньори на инициативата бяха Българската национална телевизия, тв Bulgaria on Air, в. 24 часа, Дарик радио, радио Фокус, ИА „Фокус“, сайтовете economic.bg и kmeta.bg.

Статуетките, които получиха победителите в 16-те категории са авторски продукт на Димитър Германов, специално изработен за церемонията и ще бъде използван само за следващите издания на конкурса.

Приключи онлайн гласуването в първите Годишни награди в туризма

Приключи онлайн гласуването в първите Годишни награди в туризма, които организира Министерството на туризма. Вотът на платформата www.tourismawards.bg, който ще определи първите места във всяка една от категориите, продължи до полунощ на 18 срещу 19 декември.

Повече от 10 дни всеки можеше да участва в онлайн гласуването. Наградите на победителите ще бъдат раздадени на специална церемония, която ще се състои на 19 декември, от 19 часа, в Централния военен клуб, София. Водещи на събитието ще са лицата на Българската национална телевизия Георги Любенов и Аделина Радева, а сред гостите на проявата ще бъдат министри, депутати, кметове, представители на бизнеса, туристическите организации, медии и др. Целта на конкурса е да бъдат отличени институциите и неправителствените организации, които полагат усилия туризмът в България да се развива и страната ни да бъде утвърдена като целогодишна и устойчива туристическа дестинация.

Медийни партньори на инициативата са Българската национална телевизия, тв Bulgaria On Air, в. 24 часа, Дарик радио, радио Фокус, ИА „Фокус“, сайтовете economic.bg и kmeta.bg.

Започва онлайн гласуването за победителите в Годишните награди в туризма

Започна публичното онлайн гласуване за определяне на победителите в категориите на Годишните награди в туризма за 2016 на платформата www.tourismawards.bg. От тази нощ модулът за гласуване вече е пуснат, като всеки потребител може да избере своя фаворит. Всеки човек може да гласува във всяка една от 16-те категории, но да даде своя вот само веднъж за своя фаворит. Гласуването е ограничено по индивидуално IP и ще продължи в рамките на 10 дни (до 18 декември 2016 г.).

В продължение на повече от един месец бяха подадени над 200 кандидатури в 15-те обявени категории (в 16-та категория „Изборът на българите“ номинираните са предварително определени). Поради големия интерес към някои от тях, срокът за кандидатстване бе удължен и са излъчени по-голям брой финалисти, с основната идея да бъдат отличени организациите и общините, които работят активно за подобряване на сектор туризъм в България.

Всички кандидатури бяха разгледани и оценени, съгласно разработена методология и карти за оценка, в съответствие с критериите на Световната туристическа организация. Експертите на Министерството на туризма взеха решение да допуснат по-голям брой финалисти в някои от категориите, като те са подредени по азбучен ред. В резултат са публикувани 20 финалисти в категория „Туристическа атракция/обект“; 15 финалисти в категория „Туристическо събитие“; 15 финалиста в категория „Духът на България“; 10 финалиста в категория „Специализиран туризъм“; 10 финалиста в категория „Туристическа дестинация“; 10 финалиста в категория „Иновация“; 15 финалиста в категория „Община на 2016 г. за културно-исторически туризъм“; 4 финалиста в категория „Община на 2016 г. за морски туризъм“; 7 финалиста в категория „Община на 2016 г. за планински туризъм“; 4 финалиста в категория „Община на 2016 г. за балнео и СПА туризъм“.

Всички, подадени, според регламента кандидатури в художествените категории – материал в тв и радио медия, интернет издание и блог, са и финалисти, като победителите в тях ще бъдат избрани единствено чрез онлайн гласуване на www.tourismawards.bg.

От днес започва и гласуването в категорията „Изборът на българите”. В нея всеки може да гласува онлайн за своето любимо място между „100-те национални туристически обекта“ и  „50-те малко познати туристическа обекта в България“. Създадена е възможност и потребителите да гласуват със свободен текст за даден обект, ако той не попада в предварително изброените. Всеки от обектите, който събере минимум 10 гласа, автоматично се включва като един от посочените в  платформата и се съревновава на равно с всички останали. Победителят в категорията ще бъде излъчен единствено на база онлайн гласуването.

Конкурсът се организира от Министерството на туризма за първа година. Целта му е да насърчи развитието на българския туризъм, чрез популяризиране на туристическите обекти и дестинации и повишаване на конкурентоспособността, и качеството на туристическата услуга. Идеята е всяка година надпреварата да даде възможност на участниците в индустрията да участват активно и така да получават заслужена оценка за своите усилия в представянето и подобряването на българския туристически продукт.

Спечелилите участници ще бъдат обявени на специална церемония на 19 декември 2016 г. (понеделник). Официални медийни партньори на инициативата са в. 24 часа, телевизия Bulgaria on Air, Дарик радио, радио Фокус, ИА „Фокус“, сайтовете economic.bg и kmeta.bg.

Започва кандидатстването за Годишните награди в туризма

Награди в туризма 2016

От днес (04.11.2016 г.) Министерството на туризма приема кандидатури за Годишните награди в туризма. Кандидатстването ще се извършва през онлайн платформа www.tourismawards.bg, където са описани всички условия, на които е необходимо да отговарят участниците.

Основните категории, за които организации и бизнеса ще могат да подават апликационни форми са: „Туристическа атракция/обект“, „Туристическо събитие“, „Духът на България“, „Специализиран туризъм“, „Туристическа дестинация“, „Иновации“.

Представителите на медиите ще могат да кандидатстват в категориите: „Журналистически материал на тема туризъм в България за 2016 г. в печатна медия“; „Журналистически материал на тема туризъм в България за 2016 г. в радио“; „Журналистически материал на тема туризъм в България за 2016 г.  в телевизия“; „Журналистически материал на тема туризъм в България за 2016 г. в он-лайн медия“; „Публикация на тема туризъм в България за 2016 г. в интернет блог“.

Общините ще могат да подават своите кандидатури за категориите: „Община на 2016 г. за планински туризъм“, „Община на 2016 г. за морски туризъм“, „Община на 2016 г. за балнео и СПА туризъм“, „Община на 2016 г. за културно-исторически туризъм“.

Краен срок за подаване на всички кандидатури е до 20 ноември. Кандидатите за основните категории ще бъдат оценявани, съгласно разработена методология и карти за оценка, в съответствие с критериите на Световната туристическа организация. След приключване на процеса по оценяване, експертната комисия ще излъчи по 10 финалиста за категориите „Туристическа атракция/обект“, „Туристическо събитие“, „Духът на България“ и „Специализиран туризъм“. По 6 финалиста ще бъдат излъчени за категориите „Туристическа дестинация“ и „Иновации“. Също толкова общини ще бъдат класирани за последния етап от надпреварата в съответните категории. Всички финалисти ще бъдат публикувани на сайта www.tourismawards.bg,  като в рамките на месец всеки ще може да гласува за своя фаворит.

Победителите в художествените категории – материал в медия, интернет издание и блог ще бъдат избрани единствено чрез онлайн гласуване на www.tourismawards.bg, като всички подадени материали, които отговарят на условията ще бъдат допуснати за участие.

Специалната награда ще бъде „Изборът на българите”. В нея хората ще могат да гласуват он-лайн за своето любимо място между „100-те национални туристически обекта“ и  „50-те малко познати туристическа обекта в България“. Ако най-предпочитаният обект не попада в нито един от посочените туристически обекти, потребителите могат да гласуват със свободен текст за произволно избран обект. Всеки от обектите, който събере минимум 10 гласа, автоматично се включва като един от посочените в  платформата и се съревновава на равно с всички останали. Победителят в категорията ще бъде излъчен единствено на база онлайн гласуването и не подлежи на друга оценка.

Спечелилите участници ще бъдат обявени на специална церемония през декември. Официални медийни партньори на инициативата са в. 24 часа, Bulgaria on Air, Дарик радио, радио Фокус, ИА „Фокус“, сайтовете economic.bg и kmeta.bg.

Целта на конкурса е да насърчи развитието на българския туризъм чрез популяризиране на туристическите обекти и дестинации, повишаване на конкурентоспособността и качеството на туристическата услуга. Конкурсът ще стимулира също така и въвеждането на иновативни практики в отрасъла с цел постигане на по-висока ефективност в предлагането на туристическите услуги. Идеята е всяка година надпреварата да даде възможност на участниците в индустрията да участват активно и така да получават заслужена оценка за своите усилия в представянето и подобряването на българския туристически продукт.