Методология за провеждане на Годишните награди в туризма

Министерство на туризма на Република България

I. Резюме на методологията за провеждане на конкурса

Министерството на туризма (МТ) обявява провеждането на годишни награди за различните участници в туристическата индустрия.

Целта на конкурса е да насърчи развитието на българския туризъм, чрез:

  • Популяризиране на туристиче ските обекти и дестинации;
  • Повишаване на конкуренцията в туризма и качеството на туристическата услуга;
  • Подпомагане на преодоляването на сезонността в туризма, чрез стимулиране на специализирани, устойчиви видове туризъм;
  • Стимулиране на въвеждането на иновативни практики в индустрията, с цел постигане на по-висока ефективност и ефикасност в предлагането на туристическите услуги;
  • Стимулиране на всички заинтересовани страни към активно участие в предоставянето и подобряването на туристическите услуги.

За целите на събитието са обособени 16 категории, в които участниците ще се номинират, критерии за оценка във всяка от съответните категории както и набор от количествени и качествени показатели и измерители, по които ще се изготви оценката. Всеки от елементите на оценката е съобразен с:

  • Мисията и визията на МТ за развитие на туризма;
  • Заложените стратегически цели и приоритети за развитие на бранша;
  • Спецификите на туристическия пазар в България;
  • Глобалните и регионалните тенденции в туристическия сектор;
  • Принципите и ценностите, заложени в Световния кодекс на етиката в туризма.

Конкурсът ще протече през следните фази:

  • Обявяване и комуникация;
  • Подаване на кандидатури;
  • Подбор на кандидати;
  • Оценка, номиниране и гласуване;
  • Обявяване на победители.

Конкурсът ще се проведе в четири групи категории, като за всяка група е предвиден различен процес и методика на оценка.

1.Професионални категории:

  • Туристическа атракция/обект;
  • Туристическо събитие;
  • Духът на България;
  • Специализиран туризъм;
  • Туристическа дестинация;
  • Иновации (иновативно туристическо преживяване, услуга, продукт).

2.Художествени категории:

  • Журналистически материал на тема туризъм в България за 2017 г. в печатна медия;
  • Журналистически материал на тема туризъм в България за 2017 г. в радио;
  • Журналистически матери